ShinyBox – kosmetyki damskie i zestawy kosmetyków dla kobiet Blask kobiecego piękna

Fakty i mity o bieganiu

2014-04-21 10:20 16 komentarzy

wróć

Czy bieganie to doskonała forma aktywności fizycznej? Zdania na ten temat są mocno podzielone. Z jednej strony mówi się, że uprawianie joggingu to świetny sposób na uniknięcie wielu niebezpiecznych i ciężkich schorzeń: chorób serca, osteoporozy, cukrzycy, nowotworów, a nawet depresji i nerwicy. Inni z kolej wskazują na negatywy: zniszczenie kolan, omdlenia, deformacje różnych części ciała itd. Co jest prawdą, a co należy potraktować jedynie jako bezpodstawny mit? W dzisiejszym artykule, specjalnie dla Was, zmierzymy się z najczęściej wypowiadanymi stwierdzeniami na temat biegania!

 

 

1. Bieganie niszczy kolana

Prawda i fałsz

 

Źle dobrane buty, słabe, i mało elastyczne mięśnie, nieprawidłowa technika biegu: oto powody, dlaczego pojawiają się bóle kolan. Bieganie, tak jak każdy inny sport to wyzwanie dla rozleniwionego organizmu. Jeśli do tej pory mało się ruszałaś, jest duża szansa, że zaczną cię dręczyć kontuzje. Zaczynaj stopniowo (2-3 razy w tygodniu) nawet, jeśli w pierwszych dniach mają to być marszo-biegi. Czytaj specjalistyczne artykuły i stosuj do ich porad: rozciągaj się, wzmacniaj i regeneruj odpowiednio.

 

Gdyby bieganie samo w sobie było tak wyniszczające jak to się niektórym wydaje, nie mielibyśmy takiej liczby starszych ludzi, którzy pokonują nawet kilka maratonów w roku!

 

 

2. Bieganie zniekształca biust

Fałsz

 

Na kondycję biustu wpływa kilka czynników, a przede wszystkim: zła dieta, częste wahania wagi, uwarunkowania genetyczne oraz źle dobrany stanik.

 

By opóźnić proces opadania biustu (bo chyba nie jesteśmy w stanie w pełni temu przeciwdziałać...), dobrze jest także wzmacniać więzadło Coopera i mięsień piersiowy. Najskuteczniejsze są tutaj pompki oraz ściskanie piłki rękoma, na wysokości klatki piersiowej

 

Ponadto oczywiście masaże, zdrowa, nieprzetworzona dieta, kremy ujędrniające. A bieganie? Aktywne życie, to mniejsza ilość toksyn w organizmie, a to one również wpływają na wygląd i elastyczność naszej skóry.

 

 

3. Bieganie likwiduje cellulit

Prawda

 

Oczywiście pod warunkiem, że dołączysz do codziennej aktywności zdrową dietę. Cellulit jest spowodowany przede wszystkim złą dietą, wahaniami wagi, siedzącym trybem życia. To co widzimy jako „pomarańczowa skórka”, to efekt  nagromadzonych toksyn. Bieganie pobudza krążenie w komórkach, w których „zagnieździł” się cellulit, więc w rezultacie zdecydowanie zmniejsza ten estetyczny problem. Proces ujędrniania skóry na udach i pośladkach to jednak długa i żmudna droga. Nie zniechęcaj się, z czasem twoje ciało zmieni się nie do poznania!

 

 

4. Podczas miesiączki nie powinno się biegać

Fałsz

 

To mit jeszcze z czasów szkolnych, kiedy to mamy nas zwalniały z lekcji W-F bo jesteśmy niedysponowane. Biegaczki rzadziej cierpią na dolegliwości związane z zespołem napięcia miesiączkowego. Na domiar tego przy umiarkowanym wysiłku fizycznym ból związany z okresem ustępuje. Zatem nie rezygnuj kompletnie z treningu, co najwyżej zmodyfikuj go trochę na rzecz swojego samopoczucia.

 

 

5. Bieganie w ciąży jest zabronione

Fałsz

 

Bieganie w ciąży to wciąż temat bardzo gorący. Jeśli do tej pory uprawiałaś sport, a lekarz nie widzi przeciwwskazań dla kontynuowania aktywności, rób to dalej! Nie myśl jednak wtedy o ściganiu, czy poprawianiu życiówek. To czas, w którym musisz być bardzo uważna. Powoli truchtaj, a jeśli nie możesz: maszeruj. Na wszelki wypadek zabieraj ze sobą telefon komórkowy.

 

 

6. Bieganie zwiększa muskulaturę nóg

Fałsz

 

Bieganie nie zwiększa muskulatury, a jedynie rzeźbi nogi. Łydki i uda ładnie się zarysowują, zmniejsza się lub kompletnie znika cellulit. Ćwiczenia siłowe i siła biegowa jako treningi uzupełniające również nie sprawią, że nie wciśniemy nóg w skórzane botki.

Kulturyści, a szczególnie kobiety, naprawdę muszą włożyć dużo pracy, by ich mięśnie się mocno rozrosły.  Nie masz się zatem czego obawiać. Biegaj i... czekaj na efekty :)

 

Więcej na ten temat dowiesz się TUTAJ

 

Komentarze

Anna 2014-04-30 10:30:50

Może i ja zacznę biegać hmmm choć jestem troszkę leniwa, a bieganie męczy :P Kiedyś, jeszcze za czasów liceum biegałam dużo i szybko...miałam 6 z w-fu bo na tych lekcjach tylko biegałam hehe bo nie przepadałam za innymi formami zajęć np gry zespołowe. Teraz nie lubie biegania, nie mogę się do niego przekonać, może to przez zbyt długa przerwę ale zaczniemy od truchtu, a później zobaczymy, może znów pokocham biegi :)

Magdalena 2014-04-28 10:26:47

Wreszcie wiem w co wierzyć,a w co nie.

Dominika 2014-04-25 11:28:10

No wlaśnie, kolana to ostatnio moja mała udręka i po intensywnym treningu mam z nimi problem, ale nie wykluczam biegania:)

Carolina 2014-04-25 07:27:05

no z moimi kolanami to cięzko czasami bywa;/

Teresa M 2014-04-23 11:29:47

Moim zdaniem jeden z lepszych artykułów na blogu! Aż dostaje się więcej ochoty do biegania :)

Dominika 2014-04-23 09:41:59

Bardzo ciekawy artykuł:)

Joanna K 2014-04-22 14:43:18

bardzo ciekawe :) i dobrze wiedzieć :P

Emilia 2014-04-22 13:21:22

Ciekawe informacje ;) Dziękuję ;)

Marlena 2014-04-22 12:42:41

Super artykuł !! Pamiętam zawsze w szkole jak się mówiło na W-F: "Nie mam stroju. Jestem nie dysponowana! " Ah te czasy! Ale mit o bieganiu w ciąży?! Hmm.. Według mnie to zależy od kobiety, jeżeli była aktywna przed ciążą nie powinno się nagle przerywać treningów, to nie jest korzystne ani dla matki ani dla dziecka. Bieganie pięknie rzeźbi nogi (łydki) które później pięknie prezentują się w szpilkach :)

Anita 2014-04-22 11:15:08

Bo bieganie to samo dobro, tylko trzeba biegać z głową. Zauważyła, że w moim miasteczku robi to coraz więcej osób. I to jest fajne :)

Kamila 2014-04-22 08:16:20

Ciekawy artykuł

Nina 2014-04-22 08:07:53

No i właśnie dlatego lepiej nie wierzyć we wszystko co się słyszy czy czyta na forach internetowych - ludzie usłyszą takie "prawdy" i powtarzają dalej wprowadzając kolejne osoby w błąd. Do każdych ćwiczeń należy podchodzic z głową, robić rozgrzewkę przed i rozciąganie po, dobrze się odżywiać i dobrac intensywność treningu do naszych możliwości a wszystko będzie w porządku.

Anna 2014-04-21 14:51:34

Bardzo fajne jest obalanie takich mitów, które niestety krążą i żyją swoim życiem ;]

Monika 2014-04-21 09:59:47

No to do pracy :)

Marzena 2014-04-21 09:46:09

Teraz wystarczy kupić odpowiednie buty i spalać świąteczne kalorie :)

Karolina 2014-04-21 08:40:59

Przydatne informacje. Dobrze wiedzieć, która z głoszonych teorii jest fałszywa ;)

Dodaj komentarz


Aby dodać komentarz musisz się zalogować
Nasz Serwis używa plików cookie, by zapewnić naszym Użytkownikom maksymalny komfort przeglądania. Bez niektórych plików cookie Serwis nie mógłby działać. Inne pliki cookie pomagają nam rozpoznawać Użytkowników lub zorientować się, które treści w Serwisie są dla nich najciekawsze i najbardziej przydatne, przez co możemy ciągle ulepszać nasz Serwis i dostosowywać go do potrzeb Użytkowników. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie i ich funkcjach znaleźć można  tutaj. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych można znaleźć  tutaj.